~NOTE~

Selasa, 8 Februari 2011

GoDaAn sYaItAn PaDa SaAt KeMaTiAn!!!!

"Ya Allah,sesungguhnya kami memohon kepadamu keselamatan dalam agama,kesihatan fizikal, bertambahnya ilmu, barakah dalam rezeki, taubat sebelum mati, mendapat kasih sayang ketika mati, keampunan setelah mati, keselamatan dan keampunan ketika sedang dihisab. Ya Allah, mudahkanlah kami dalam menghadapi sakaratul maut, selamatkanlah kami dari neraka. Ya tuhan kami, jangan kau palingkan hati hati kami setelah engkau memberi petunjuk kepada kami dan berikanlah kami dari sisiMu kasih sayang, sesungguhnya Engkau adalah zat yang banyak memberi. "


amiin ya Rabb....................


(doa agar terselamat dari fitnah kematian.)





Sebagaimana kita mendoakan agar kita d lindungi,adakah kita sedar bahawa seketika saat kematian ada lagi ujian yang bakal kita tempuhi.....??

Syaitan yang bleh menyamar dalam pelbagai bentuk dan rupa.....
dan pada ketika itu jugalah syaitan akan sedaya upaya menghasut kita untuk mengikut katanya.....

Dalam keadaan penyamaran tersebut, syaitan duduk disebelah kanan atau ada yang disebelah kiri sambil mengusap-usap kepalanya,....

Dengan helah itu, syaitan membisiki orang yang sedang sakaratul maut...

"mungkin kamu sebentar lagi akan mati. kami telah mengalaminya dahulu. Kami merasa mati sebagai Yahudi dan Nasrani adalah lebih baik.Oleh sebab itu, lebih baik kamu mati sebagai yahudi dan nasrani saja.Caranya mati Yahudi dan Nasrani tdk sukar sama sekali."

Syaitan mengajak pada kesesatan dengan berbagai cara agar manusia mati dalam keadaan kafir.

Diterangkan disini dalam hadith Nabi s.a.w bhw syaitan pertama datang lalu duduk di atas kepala mayat sambil berkata "Tinggalkan agama ini dan ucapkanlah Tuhan ada dua, sehingga sakit yang sangat ini boleh terlepas darimu."

NAUDZU BILLAH MIN DZALIK!!!!

Saat2 yang genting, apabila seseorang itu lalai sehinggakan termakan pujuk rayu syaitan maka celakalah!

Maka ia perlukan benteng yang kukuh dan kuat dalam diri masing2 yakni dengan ketetapan iman yang teguh.

Dalam hidup ini, kita harus terus belajar mengingati Allah siang dan malam, bermunajat dan ber-tadharru' kepadaNya.Semoga dengan amalan etrsebut Allah menyelamatkan kita dari godaan Syaitan.

Dibawah ada doanya agar kita terlindung dari godaan syaitan yang keji.....

  • "YA ALLAH, AKHIRILAH KAMI DENGAN AKHIR YANG BAHAGIA."


  • "YA ALLAH, SESUNGGUHNYA AKU BERLINDUNG KEPADAMU DARI GODAAN SYAITAN DAN AKU BERLINDUNG KEPADAMU JIKA MEREKA()SYAITAN MENGHAMPIRIKU."

  • "YA ALLAH, TOLONGLAH AKU PERBAIKI UNTUK MENGINGATIMU,BERSYUKUR KEPADAMU DAN MEMPERBAIKI IBADAH KEPADAMU."

wallahualam....
~salam ukhuwwah~
<3 <3 <3






Tiada ulasan:

Catat Ulasan